צרכנות

מה זו חבילת תקשורת וכיצד משווים ביניהן

כל מי שעוקב אחר שוק התקשורת בישראל, לא יכול שלא לשים לב לשינויים המגוונים שהוא עבר בשני העשורים האחרונים. משוק קטן, שכלל מעט מאוד שחקנים אשר פעלו בתחומים ספציפיים, השוק הפך להיות רחב ומגוון, עם כמות גדולה של שחקנים, אשר כל אחד מהם פועל בתחומים שונים.

כך למשל, חברות סלולר נכנסו לשוק הטלוויזיה והאינטרנט, חברות שעד לפני מספר שנים עסקו רק בטלוויזיה רב ערוצית, מציעות היום גם שירותי טלפון והאינטרנט לבית ולעסק, ועוד שורה ארוכה של שילובים שונים. כאמור, אל תוך שוק התקשורת בתחומים השונים, נכנסו גם לא מעט חברות גדולות, שלא פעלו בו בעבר.

מה זה נתן לצרכן הישראלי?

ברגע שנכנסו לשוק חברות תקשורת שונות אשר פעלו בתחומים שונים, אז הצרכן הישראלי גם נהנה מתחרות גדולה ומשמעותית יותר על הכיס שלו, וכן אותן חברות פיתחו מה שנקרא "חבילות תקשורת". כלומר, הן כבר לא מציעות מוצר אחד, אלא משלבות שורה של מוצרים תחת חבילה אחת. למשל, טלוויזיה רב ערוצית, קו טלפון, אינטרנט, שירותי סלולר ועוד.

כשמחברים את שתי הנקודות ביחד, הצרכן הישראלי צריך להחליט כיצד לבחור את החבילה הנכונה במחיר הנכון. לשם כך, הוא יכול להשתמש במנגנונים אשר מאפשרים לו לבצע השוואת חבילות תקשורת.

ההשוואה מתבצעת על פי תוכן החבילה, מחיר החבילה וכן התנאים שלה. למשל, לכמה זמן הוא מתחייב, מתי וכיצד הוא יכול לצאת מהחבילה, האם המחיר נשאר אחיד לאורך כל זמן החבילה ועוד. כל דבר קטן יכול להשפיע על איכות החבילה והשירות וכן על המחיר שהוא יידרש לשלם.

כיצד משווים בצורה נכונה בין החבילות

כל חברה מציעה חבילות תקשורת שונות. לכן ההשוואה צריכה להיות על פי נקודות דומות. למשל, אם בוחרים חבילה שכוללת רק אינטרנט, אז רצוי להשוות אותה לחבילות אחרות הכוללות רק שירותי אינטרנט. מצד שני, אם בוחרים חבילות שמורכבות מפרטים שונים, אז לראות מה החברות האחרות מציעות עם חבילות דומות.

בעיקרון, כל חברה מציעה לנו חבילה מסוג אחר, בהתאם למוצרים שהיא משווקת. מצד שני, הרבה פעמים יש דברים דומים. למשל, ערוצי טלוויזיה (ערוצי ספורט או סרטים), מהירות אינטרנט, זיכרון בשירות סלולרי ועוד. לכן גם נקודות להשוואה בין החבילות, יכולות להיות דומות ולאפשר השוואה הרבה יותר נכונה.

כל מי שבוחר לבצע השוואת חבילות תקשורת דרך מנגנונים שונים, צריך לקחת בחשבון שמלבד הנתונים היבשים, כפי שהם מוצגים בקטלוג של החברה, יש גם נתונים אחרים שצריך להתייחס אליהם. למשל, מוניטין, איכות שירות, שירות טכני ועוד.

חשוב להתייחס לכל אחד מהנתונים הנ"ל, מאחר ויש להם משמעות והשפעה גדולה על חווית השירות והשימוש בחבילה שרוכשים מחברה כזו או אחרת, לאורך זמן.

 

אולי גם תאהב