כללי

עונש על נהיגה בשכרות – אילו עונשים אנחנו יכולים לקבל על עבירה זו

כפי שאנחנו יודעים, אחת העבירות הכי קשות שיש בדיני תעבורה, היא עבירה של נהיגה בשכרות. זו נחשבת עבירה קשה בעיניי המדינה שכן, כל נהג שעולה על הכביש כשבדמו אלכוהול, מסכן את הסביבה שלו ואת עצמו, הוא עלול להוביל לתאונה קשה בה יהיו הרוגים ופצועים, לצערנו. 

על כן, המדינה קבעה רף ענישה מאוד לא פשוט עבור נהגים שנוהגים תחת שכרות. צריך לומר, שרף הענישה במקרה זה, איננו מחכה שהשופט יקבע את פסק הדין. שכן במקרים רבים, רישיונו של הנהג ייפסל על ידי המשטרה עוד לפני כן, אחרי המקרה, קרי אחרי שהוא ייתפס. זאת הן בשביל להעניש והן בשביל למנוע מצב שהנהג יחזור לנהוג ויבצע אותה עבירה שוב. רישיונו של הנהג יכול להיפסל לתקופה של שלושים, שישים ותשעים יום, זה תלוי בסוג העבירה, במידת הנזק שהוא גרם, וכן השוטר יכול להתחשב במידה מסוימת גם בעברו של הנהג. אם מדובר על עבירה ראשונה, הרי שזמן הפסילה יהיה שונה מאשר אם תהיה זו עבירה שנייה או שלישית. 

לפני שאנחנו נסביר בקצרה מה יכול להיות עונש על נהיגה בשכרות, חשוב להדגיש כאן היבט משמעותי והוא, נהיגה בשכרות היא דבר אסור בתכלית. אומנם אפשר שנהג ינהג עם כמות קטנה של אלכוהול, כמות שאיננה משפיעה עליו, ואכן אם הוא ייתפס על ידי המשטרה ויעבור בדיקה, יתברר שמדובר בכמות מותרת, אך המטרה בסופו של דבר היא למנוע מנהגים לנהוג אחרי שהם שותים. לכן הענישה היא מחמירה באופן יחסי. 

אנחנו יכולים לסייג ולומר, במקרים מסוימים מערכת המשפט מתחשבת גם בעברו של הנהג, גם בכמות האלכוהול שנמצאה בדמו, וכן בשאלה האם הרכב משמש אותו לצורכי פרנסה וכיצד שלילת הרישיון יכול להשפיע על שאר בני המשפחה. 

מה הענישה במקרה של נהיגה בשכרות

כאמור, המקרים הקלאסיים הם של פסילת רישיון נהיגה לתקופה מסוימת, כאשר במקרים מסוימים, אם נניח מדובר על נהג שחוזר ומבצע את העבירה שוב ושוב, שבסופו של דבר תהיה זו פסילה קבועה, כמו הוא לא יוכל לחזור ולנהוג. 

נהגים שרישיונם נפסל לתקופה מסוימת, יידרשו גם לעבור קורס רענון, לבצע שוב מבחן נהיגה ועוד. אלה דברים שנועדו גם להכשיר אותו שוב לנהיגה בטוחה וגם להרתיע אותו מלהגיע למצב כזה. 

חשוב לומר, אם מדובר על נהג שגרם לתאונה עם הרוגים או פצועים, יכולה המדינה לדרוש מאסר, מאסר על תנאי או עבודות שירות. כלומר, כאן המצב יכול להיות הרבה יותר בעייתי עבור הנהג. הן בגלל המעשה והן בגלל התוצאה. 

בוחרים צרכנות חכמה ממליצים לכם שאם נעשה נכון אם נדאג לא לעלות על הכביש אחרי שאנחנו שותים, ובמקום זה, לקחת מונית או לנסוע עם נהגים אחרים שייקחו אותנו

אולי גם תאהב