כללי

נשירת שיער בגיל הזהב

נשירת שיער בגיל הזהב יכולה להתרחש כתוצאה מגורמים שונים – מגנטיקה ועד תזונה. בשונה מנשירת שיער בגיל צעיר, כשמדובר בגיל הזהב – לשיער הנושר קשה יותר לצמוח מחדש, וכך נשירת שיער הופכת פעמים רבות להתקרחות. היחס בין נשים לגברים הוא לטובת הנשים: גברים סובלים יותר מנשירת שיער – מחצית מהם יסבלו מנשירה ואיבוד שיער החל מגיל ארבעים, בעוד נשים יסבלו מהתופעה הלא נעימה רק בגיל המעבר. הבשורה הטובה היא שכיום ישנו טיפול כנגד נשירת שיער בגיל הזהב, וכדי להתאים טיפול – חשוב לדעת את הגורם לנשירה. 

מהם הגורמים לנשירת שיער בגיל הזהב?

  • גנטיקה – הגנטיקה קובעת לא מעט דברים הנוגעים לבריאותנו, הן הפיזית והן הנפשית. השיער שלנו מושפע מאוד מהגנטיקה המשפחתית כדוגמת צבע השיער והסוג שלו. כך גם בנוגע לנשירת שיער. 
  • מתח נפשי – מתח נפשי משפיע על הבריאות בכל הרמות. נשירת שיער אצל נשים וגברים היא אחד מהתסמינים הפיזיים של תחושות חרדה.
  • מחלות עור – מחלות עור, ובפרט מחלות עור בקרקפת שבאות לידי ביטוי בגרד או קשקשת, גורמים לנשירה של שיער. נוסף על כך – ככל שהקרקפת מגורה כך נגרד אותה יותר, וגירוד זה יוסיף על הבעיה ויגרום לנשירה להחמיר. טיפול ממוקד במחלות עור יעיל להפסקת נשירת השיער. 
  • שינויים הורמונליים – שינויים הורמונליים בקרב גברים ונשים גורמים לנשירה של שיער בגיל הזהב. 
  • תזונה לא נכונה – תזונה לא נכונה, בפרט תזונה שחסר בה ברזל או אבץ, יכולה לגרום לנשירה של שיער. 
  • מחסור בויטמינים – מחסור בויטמינים גורם גם הוא לנשירת שיער. בשונה מנושא התזונה, ישנם ויטמינים אשר אינם מגיעים בהכרח מהתזונה, או שאנו לא יכולים להשיג דרך התזונה מסיבות כאלה ואחרות (למשל : צמחונות, טבעונות, צליאק, אלרגיה למזונות מסוימים וכדומה). 

נשירת זהב בגיל השלישי – דרכי טיפול טבעי 

לפניכם מספר דרכים טבעיות לטיפול בנשירת שיער בגיל השלישי, וכן דרכים למנוע אותה. 

טיפול תזונתי

דרך הקפדה על תזונה בריאה ומאוזנת המכילה את כל אבות המזון והפחתה של צריכת מזון מעובד, מטוגן ותעשייתי, ניתן לטפל בנשירת שיער כשהיא מופיעה, וכמובן לצמצם באופן ניכר את הסיכוי שהיא תופיע. 

בדיקת דם

מחסור בוויטמינים הוא גורם נוסף לנשירת שיער. מומלץ לעדכן את הרופא על נשירת שיער על מנת שבדיקת הדם תכלול בדיקות של הפרמטרים הרלוונטיים. אם מתברר שישנו מחסור בוויטמינים, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בנוגע לתוספי תזונה. 

בדיקה של מחלות עור באזור הקרקפת 

כיוון שמחלות עור באזור הקרקפת כדוגמת: סבוריאה או פסוריאזיס גורמות לנשירת שיער, ובגלל שלא תמיד ניתן לזהות אותן, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע. איש מקצוע מהימן יכול לאבחן מחלות עור, ולבנות למטופל תוכנית טיפול מקיפה, אשר תשלב טיפול בדיקור סיני, תוספי תזונה וצמחי מרפא.

הימנעות מסירוק יתר וחפיפה תכופה מידי של השיער

השיער שלנו הוא עדין, במיוחד בגיל הזהב. מומלץ להימנע מסירוק יתר של השיער ומחפיפה תכופה מדי, וכן להימנע מאיסוף השיער בצורה מתוחה לאורך שעות ארוכות. כל אלה גורמים לתלישה של השיער. 

חבישת כובע בעת שהייה בשמש

השמש מסוכנת לא רק לעור אלא גם לשיער. כשיוצאים מהבית בשעות השמש מומלץ לחבוש כובע שיגן על השיער מפני נזקים. 

שימוש בתכשירי היגיינה לשיער על בסיס טבעי המכילים ויטמינים ומינרלים.

מומלץ להחליף את השמפו והמרכך בתכשירי היגיינה טבעיים המכילים ויטמינים ומינרלים המזינים את השיער. 

חבישת פאה

אם ברצונכם לשמור על השיער הטבעי שלכם ולאפשר לו לגדול, או אם השיער שלכם נמצא בנסיגה, תוכלו לחבוש פאה לפחות לזמן קצר עד שהשיער שלכם ישתקם. הפאה צריכה להיות נוחה ולא לוחצת על השיער.

אולי גם תאהב