בריאות ורפואה

מחפשים מטפלת סיעודית? הגעתם למקום הנכון

זקוקים למטפלת סיעודית? מה זה אומר

לזקנה פנים רבות ועל כל פנים, כולנו רוצים להזדקן בכבוד. עם השנים חלה ירידה ביכולות תפקודיות שלנו ולעיתים אנו מוצאים עצמינו מתקשים לבצע פעולות שבשגרה.

קשישים שמסיבה כלשהי תפקודם נפגע ואינם יכלים לתפקד כבעבר, חשוב שידעו למצות את זכויותיהם המלאות לאור הרעת מצבם במידת הצורך. אם קבלו קצבת סיעוד ויש צורך להרחיבה או שמעולם לא נזקקו לקצבה וכעת כן.

קשישים הזכאים לקצבת גמלה מביטוח לאומי יהיו זכאים לטיפול סיעודי. חוק סיעוד ביטוח לאומי הוא החוק המרכזי שבסיס הסיוע של המדינה לקשישים המעניק לזכאים לו שירותים המיועדים לסייע בפעולות היום יום, לכל תושב/ת ישראל שהגיע לגיל פרישה והזקוקים לעזרת הזולת/ מטפל/ בפעולות אלו או זקוקים להשגחה. לאחר שאושרה להם קצבת סיעוד רשאי הקשיש לבחור חברת שרותי סיעוד בהתאם לאזור מגוריו ועל פי מידת הזכאות יצוות לו מטפל/ מטפלת בהתאם לצרכיו.

איך לבחור חברה לשרותי סיעוד

לאחר קבלת כל האישורים לזכאות למתן שירותי סיעוד, נדרשת המשפחה לקבל החלטה משמעותית- מי תהיה החברה ממנה יקבלו את מגוון השירותים. החיבור בין הקשיש לבין המטפל או המטפלת הוא משמעותי לאין ערוך. אין להקל ראש בבחירה ויש לעשות חקר מעמיק בנושא, תוך שימת לב לדגשים כמו- טיב השירות, מבחר המטפלים, אנשי הקשר והצוות המקצועי המלווה.

רישיון ופיקוח

חברות סיעוד חייבות לפעול על פי חוק ולתת שירות שמוכר על ידי ביטוח לאומי ומוסדות אחרים. כדי להיות בטוחים שאתם עובדים עם חברה מוכרת רשמית שגם עוברת פיקוח ובקרה בדקו גם בביטוח לאומי ובמוסדות בריאות אם הן מוכרות ומומלצות על ידי אנשי המקצוע שהמליצו לכם להעסיק מטפל סיעודי. כמו כן בדקו ותק וניסיון בתחום. זה חיוני על מנת למנוע לא רק בעיות בירוקרטיות אלא גם שהטיפול ביקירכם יהיה בידי מטפלים שהינם מוכשרים לכך.

מערך עובדים וקשת שירותים

כשאתם מחפשים חברת סיעוד שתטפל ביקיריכם חשוב לשים לב כי מדובר בחברה שמסוגלת להעניק שירותים נרחבים וכוללים וכן שגם העובדים מטעמה מומחים בתחומם וכן עוברים הכשרות מקצועיות כדי שיוכלו להעניק מעטפת רחבה של שירותים ובצורה מקצועית. כמובן בחברת סיעוד גדולה יהיה מערך עשיר יותר של עובדים מקצועיים ומטפלים סיעודיים ופועל יוצא מכך הוא מענה מקצועי ונגיש יותר.

הצוות המקצועי

כאשר אתם פונים לחברה לקבלת שירותי סיעוד ובמהלך התהליך פוגשים אנשי מקצוע בהם עובדים סוציאליים שבוחנים ומדייקים את הצרכים האמיתיים שלכם כדי להתאים לכם את המטפל הנכון ביותר, דעו שהגעתם לחברת סיעוד מקצועית המגלה אחריות רבה לכם ולעובדיה. ישנה חשיבות רבה לתיאום מול כול הגורמים המקצועיים ולקשר עמכם, כאשר המטרה היא אחת – לשפר את איכות חייו של המטופל. קשר אישי ותקשורת רצופה יעזרו בזיהוי שינויים ובעיות מבעוד מועד במידה ויהיו כאלה וימנעו אי נוחות לכם וליקירכם במהלך הדרך.

אולי גם תאהב