כללי

ההתפתחויות הטכנולוגיות החשובות של העשור האחרון

העולם המודרני עבר לא מעט שינויים לאורך השנים, ואת הבולטים שבהם אפשר לראות ממש בעשור האחרון. כמות החידושים הטכנולוגיים, שלהם נחשפנו בעשר השנים האחרונות שברה שיאים, וזה נכון לכל תחום בחיינו: מכוניות חשמליות, אייפדים, שעונים חכמים, אוזניות אלחוטיות אמיתיות, עוקבי כושר ועוד ועוד. במאמר שלפניכם נסרוק את ההתפתחויות הטכנולוגיות הבולטות של עשור זה, שהשפיעו רבות על חיינו הפרטיים. מוכנים? הנה:

שדרוג הניידים מרשתות 3G ל – 4G

הטלפונים שלנו הם חלק בלתי נפרד מחיינו וגם בתחום זה אפשר למצוא את אחת המהפכות הטכנולוגיות מהחשובות ביותר. לאחרונה מתבצע שדרוג מאסיבי של רשתות האנטנה הסלולאריות, ובכל רחבי הארץ, מדור 3 לדור 4. כלומר, מ – 3G ל – 4G (כפי שקוראים לכך בעגה המקצועית). ואיך זה ישפיע עלינו בפועל? אם כן, שדרוג זה מעלה משמעותית את קצבי הגלישה, הוא מאפשר לנו להשתמש ברשת כשברשותנו גם טלפונים סלולאריים חדשניים ומתקדמים יותר וכן שימוש בטכנולוגיות נוספות, הדורשות מהירות גבוהה שכזו. 

העוזרים הווירטואליים

אי אפשר לדבר על התפתחויות טכנולוגיות מבלי להזכיר את העוזרים הווירטואליים, אותם נמצא בבתים רבים כיום. כאן, מדובר בתוכנות מיוחדות, המסוגלות לזהות את הדיבור האנושי, ולהגיב לו בהתאם. למשל, אם אנחנו מחזיקים מכשיר הכולל עוזר וירטואלי כזה (שלט טלוויזיה למשל או רמקול) אנו יכולים להציג לו שאלה או לתת לו משימה (על ידי פנייה אליו) וכך לנהל את עצמנו בצורה מוצלחת יותר. אפשר באמצעות העוזרים הווירטואליים לשלוט במכשירי הבית השונים, לשלוח מיילים, למשל, וגם לשמוע את כל השירים שאוהבים ממערכת השמע שברשותנו. 

שואב האבק רובוט

לכולנו חשוב לשמור על הניקיון בבית או בעסק שלנו, אך לעיתים מדובר במשימה סיזיפית ולא מהנה (בלשון המעטה). שואב האבק רובוט עושה עבורנו את משימת שאיבת האבק מבלי שנצטרך להתאמץ כלל. הדבר מצריך, תחילה, את הגדרת השטח שבו הוא יעבוד (כדי שידע היכן לפעול ולנקות) ותכנון הזמנים שבהם הוא נדרש לעשות זאת. וכך, כשאנחנו לא בבית או אולי עסוקים במשימות אחרות, יוצא שואב האבק הרובוטי שלנו למשימת שאיבת האבק ומבצע אותה כהלכה, וללא התערבות יד אדם!

העברת כספים דיגיטלית

אחד הפיתוחים הבולטים של העשור האחרון קשור בהעברת כספים. אם בעבר, כדי להעביר סכומי כסף גבוהים, היינו צריכים לתת הוראה לבנק שלנו (בטלפון או פרונטלית) כדי לעשות זאת, או אפילו למשוך כסף מהכספומט או להשתמש בכרטיס האשראי שלנו, הרי שכיום הסיפור הוא אחר וכל העברת סכום כסף גדול יכולה להיעשות בקלות רבה באמצעות אפליקציות ייעודיות, אליהן יש להירשם מראש. כל מה שצריך לעשות הוא לבחור את איש הקשר שלו מעוניינים להעביר את התשלום ולעדכן את סכום הכסף המדובר. פשוט, מהיר וגם קל.  

האייפד של אפל

חברת אפל דואגת להיות עם "יד על הדופק" ובכל שנה (או בתדירות גבוהה יותר) להציע לנו חידושים מרהיבים. האייפד של אפל הוא חלק מההתפתחויות הטכנולוגיות המובילות של העשור האחרון והוא כלי יעיל, המשרת רבים ובני כל הגילאים. על האייפד הזה שמענו לראשונה כבר ב – 2010 ומאז ועד היום עבר שדרוגים ושינויים רבים. ניתן בעזרתו לקרוא ספרים, לראות סרטים, לערוך תמונות אם רוצים, לשחק באפליקציות למיניהן ולבצע פעולות שונות שמבצעים במחשב הנייד או הנייח שלנו. 

ולסיכום,

חמש ההתפתחויות הטכנולוגיות הללו הן רק חלק מרשימה ארוכה של שינויים טכנולוגיים, המקיפים אותנו מכל עבר ואף מייעלים ומשפרים את חיינו. לצערנו לא נוכל להזכיר את כולם, אך כן נוכל לציין שחלקם מספקים לנו מענה לצרכים חשובים וסביר שגם יעברו בהמשך לא מעט שדרוגים. 

אולי גם תאהב