כללי

איך תתכוננו לקראת אודישן?

אודישן הוא הצעד הראשון בתהליך ארוך יחסית של להיות חלק מפרויקט יצירה עבור שחקן. האודישן הוא המכשול הראשון, ושקנים רבים נופלים במכשול הזה מבלי להכיר במיומנויות ספציפיות אשר דרושות להם כדי להגדיל את הסיכויים לעבור את האודישן בהצלחה ולקבל את התפקיד הנחשק. אז בין אם אתם הולכים לאודישן בתיאטרון או לאודישן של סוכנות דוגמנות אימג', עליכם להמשיך ולקרוא את המאמר הזה.

טיפים מנצחים לעבור כל אודישן

קראו את הטיפים המובילים ביותר כשאתם נכנסים לחדר הליהוק, וכיצד תהפכו את חרדת האודישן להזדמנות לקריירה מצליחה.

1.קראו את התסריט

לקרוא את התסריט זה החלק החשוב ביותר בכל תהליך ההכנה שלכם לאודישן. ככל שתדעו ותעמיקו יותר בתסריט ככה תהיו בטוחים יותר בעצמכם, והסיכויים להצלחה באודישן מכפילים את עצמם. עליכם לדעת כי המלהקים עשויים לשאול אתכם מה דעתכם על התסריט, הנרטיב ועל הדמות. לכן חשוב לוודא שיש לכם נקודות ספציפיות שאתם רוצים להזכיר לגבי התסריט, וודאו כי הנקודות האלה חיוביות – הם ירצו לעבוד עם שחקן שמתרגש מהפרויקט.

2.בצעו את המחקר שלכם

כשאנחנו מדברים על המחקר שלכם אנחנו מתכוונים לכך שתדעו מה קרה לדמות עד לנקודה זו? מה הקשר שלה עם כל הדמויות האחרות? איך האופי מתבטא לאורך הסצנה? במידה ואתם יכולים לענות על השאלות האלה, זה יהפוך את הביצועים שלכם לדינמיים וטבעיים יותר.

3.למדו היטב את הטקסט

זה בטח נשמע לכם מובן מאליו, אך לעתים קרובות מדי שחקנים חושבים שהם מכירים את הטקסט, ואז מאפשרים ללחץ של סביבת האודישן להפריע. הדבר הראשון שעליכם לדעת על הצד הטוב ביותר הינם השורות בטקסט. וודאו שאתם מכירים אותם באופן מלא, בדקו את עצמכם בעת ביצוע משימות שגרתיות כמו שטיפת כלים או ניקיון הבית. במידה ואתם מתבלבלים אתם לא מספיק מוכנים. כאשר אתם בטוחים שאתם יודעים את הטקסט, יש לכם דאגה פחות בכניסה לאודישן.

4.תיכנסו לדמות

זומנתם לאודישן לתפקיד מסוים כי המלהק חושב שאולי יש לכם את המראה הנכון ויתאים לתיאור הדמות בצורה יותר אסתטית. וודאו כי אתם מתלבשים בסגנון של הדמות שלכם, תסדרו את השיער ואפילו  תתאפרו במידת הצורך. ככל שתהיה קרוב יותר לאדם שהם רוצים ללהק, הסיכויים שלך עולים.

5.זכרו שפאנל המלהקים רוצים שתצליחו בדיוק כמוכם

לאחר שתבצעו את האודישן עם תפיסות האופי של והבחירות שלכם, ייתכן והמלהק יבקש מכם לעשות זאת שוב אך באופן אחר. חשוב לדעת כי המלהק לא עושה את זה על מנת להכשיל אתכם, הם מחפשים את היכולת שלכם להסתגל לסיטואציה, לקחת לכיוון אחר ולהשתמש בדמיון שלכם להתחבר לתסריט ולדמות בצורה אחרת. זו בהחלט ההזדמנות שלכם להראות להם שאתם טובים בעבודה מול במאי.

אולי גם תאהב